Designer Lisbeth Lange

Et kæmpe ryk frem til side 1 på Google, genial viden om sin webshop med Eye-Tracking og en stålvilje til at lære og ikke give op har givet Lisbeth Lange Design mere trafik af kunder, som kommer tilbage og handler mere samt en bedre synlighed.

Lisbeth Lange er uddannet designer på couture skole i Paris og skaber i dag boligtekstiler i høj kvalitet. Hendes kunder er private,

erhvervskunder, butikker og blandt dem er A.C. Perchs Thehandel, som hun laver custommade tehætter til. Lisbeth Lange har aldrig lært

online marketing og det de´r, som hun kalder computer, men man må jo hellere lære at gøre det, der skal til, fortæller hun om her i

interviewet.


I starten forstod jeg ikke helt sammenhængen i at skulle lære så mange forskellige online muligheder på kurserne hos Styrket Erhverv I

Gadeplan fortæller Lisbeth Lange og fortsætter: ”Men nu er 10-øren faldet og jeg forstår hele sammenhængen. Før så jeg kun kurserne

som specifikt rettet mod eksempelvis læring i Facebook, men det står nu fuldstændig klart for mig, at alt hænger sammen. Fra de sociale

medier til Google Analytics, SEO på min webshop og senest Eye-Tracking. Det er et super og genialt udbytte for mig at deltage hos Styrket

Erhverv I Gadeplan forløbet”.


Lisbeth Lange fortæller videre: ”Jeg startede min rejse med at opbygge profiler og arbejde med opslag på Facebook og Instagram.

Herefter begyndte jeg at lave annoncer. For mig handlede det om, at skulle lære at gøre tingene trin for trin – Hvad skal jeg trykke på for

at lægge billeder op og hvordan laver jeg gode tekster. Min webshop arbejder jeg nu selv med at lægge varer ind på og redigerer den

også selv. Altså alt det rent praktiske omkring at lave sin online tilstedeværelse. Selvom det var en ny verden holdt jeg fast. Jeg stiger ikke

af, fordi jeg ikke lige har forstået i første omgang og til sidst forstod jeg sammenhængen fuldstændig.


Eye-Tracking rapporten, som for nylig kom var et fantastisk godt overblik. Alt var blevet gået igennem på min webshop via respondenter,

der var stillet en række forskellige opgaver, hvor de blev eye tracket imens. Jeg har nu fået optimeret min webshops check out forløb,

som rapporten viste ville være godt at gøre. Herudover har jeg fået lavet SEO-optimering med hjælp til selvhjælp af Ekspert Mentoren fra

SEIG. Det var virkelig her i forbindelse med Eye-Tracking rapporten at 10-øren faldt for mig. Nu kunne jeg se vigtigheden i at have lært de

mange forskellige ting på kurserne hos SEIG.


Takket være kurserne er jeg rykket markant op i ranking på Google med flere af mine produkter, specielt min niche som er tehætter, hvor

jeg nu er på side 1. Jeg kan mærke, at jeg har vækstet og arbejder derfor videre med synlighed og at få folk ind og dermed skabe mere

trafik på min webshop. Det bruger jeg Google Analytics til at få et overblik i. Jeg optimerer min webshop løbende med viden fra Analytics

og kan blandt andet se, hvilke sider på min webshop der besøges og i det hele taget hvordan kunderejsen er på min webshop.


Det har været og er en fantastisk ikke bare kunderejse men min rejse i at udvikle nye kompetencer.

Jeg indså vigtigheden af at:

”Når man har en niche gælder det om at bruge den til at løfte hele forretningen”.

Mine tehætter blev en vigtig niche, men jeg laver også mange andre boligtekstiler og møbler, som jeg har succes med. Netop nu er jeg i

gang med en ny kollektion af puffer, puder og tehætter og med at lave boligtekstiler af julestof. Jeg er desuden også med på de

kommende kurser hos SEIG: Analyser dine brugeres adfærd – Jeg vil have det hele med” slutter Lisbeth Lange med en helt særlig gejst i

stemmen.


Besøg Lisbeth Lange Design her

Lisbeth Lange Design på Facebook

Lisbeth Lange Design Instagram